Passejar a la nit per un espai natural és una experiència única! I més espectacular encara si tens la sort de gaudir d’un cel ben clar, sense núvols, a poder ser, sense lluna, i en un indret allunyat de la ciutat per evitar la contaminació lumínica. Als humans, en general, sempre ens ha agradat observar els estels, i ja des de temps remots, s’han creat milers d’històries i mitologies al voltant dels astres. Ens podem iniciar a l’observació astronòmica des de ben aviat; els infants queden fascinats davant la immensitat de l’univers i totes les històries que s’hi amaguen.

Si t’agrada l’astronomia i observar els estels, però no saps per on començar, et proposem aquestes 5 aplicacions per a mòbil. T’ajudaran a no perdre’t cap detall, a identificar constel·lacions i elements còsmics, descobrir llegendes mitològiques i detalls científics d’allò que veus. Si vols saber com es diu aquella estrella que brilla tant durant les nits d’estiu o on està l’Ossa Major continua llegint!

TIP: Si vols veure els estels i constel·lacions de la Via Làctia, recomanem observar-los entre els mesos de maig i agost! En canvi, si el que t’interessa és presenciar pluges d’estels, podràs veure-les durant les èpoques de primavera i la tardor.

Segueix llegint per descobrir aquestes apps!

ossa major estels Fundesplai
App BirdNet

1. Eclipse Calculator 2.0

Sistema operatiu: Android.

Eclipse Calculator 2.0 és una app increïble disponible per als mòbils Android. A més a més d’aprendre veient els estels i les constel·lacions del cel, aquesta app també calcula i simula diferents esdeventiments astronòmics. Per tant, podràs saber quins eclipses seran visibles des de la teva localitat, com es veuran i quanta estona duraran. D’altra banda, podràs veure també quins eclipses van haver en el passat, especialment al segle XX.

App Merlin bird ID

2. NASA

Sistema operatiu: Android i iOS.

L’aplicació oficial de la NASA és superxula! A més a més de poder observar els estels i les constel·lacions a través d’un simulador, podràs veure més de 16.000 imatges i més de 14.000 vídeos que han pogut fer des de l’estació espacial! També hi trobaràs un canal de televisió anomenat NASA TV on podràs informar-te de totes les novetats del moment relacionades amb l’univers, els estels, les galàxies i el nostre planeta Terra.

NaturaList app

3. OSR Star Finder

Sistema operatiu: Android i iOS.

OSR Star Finder és una app semblant a d’altres que veuràs a la llista. Utilitza el sistema de realitat augmentada per mostrar els estels i més de 88 constel·lacions amb il·lustracions i descripcions molt acurades! Però un dels punts forts d’aquesta aplicació és que pots escollir una estrella de qualsevol constel·lació i registrar-la amb el nom que tu vulguis! Interessant veritat? Ja saps quin estel és el teu preferit?

BirdID app

4. Star Walk 2

Sistema operatiu: Android i iOS.

Star Walk 2 és una aplicació per l’smartphone que et permetrà veure un atles al cel, on podràs cercar estels, planetes i constel·lacions gràcies a la seva tecnologia de realitat augmentada! Però no només ofereix això, sinó que també té una gran quantitat de curiositats i de preguntes amb les seves respectives respostes sobre l’univers. Segur que els més petits i les més petites de la casa aprenen un munt amb Star Walk 2!

App iNaturalist

5. Stellarium

Sistema operatiu: Android i iOS.

Amb l’app d’Stellarium podràs fer una gran quantitat de coses! Una de les funcions principals, igual que les apps anteriors, és poder observar una simulació del cel nocturn d’estels i planetes. La col·lecció d’estels, nebuloses, galàxies i cúmuls estel·lars és impressionant! No obstant això, aquesta app té una prestació molt interessant: pots veure com veuen els estels les persones que viuen en altres regions del planeta. Genial!

Esperem que aquestes aplicacions per observar els estels i altres elements de l’univers siguin superútils per quan vulguis observar el cel de nit! Coneixes alguna aplicació més? Diga’ns quina és l’app que més utilitzes per identificar estels i constel·lacions!

Vacances en família

Vols venir a descobrir els secrets del cel estrellat a les nostres nits d’estels de les vacances en família?

Si t’ha agradat l’entrada, comparteix a les xarxes! 🙂

Estigues al dia de les nostres ofertes i entrades de blog per gaudir al màxim de la natura!